معرفی کتاب صحبت حرفهای
کتاب صحبت حرفهای، شامل توصیههای قدرتمند و سازندهای است که به رخ دادن اتفاقاتی که شما میخواهید، کمک شایانی خواهد کرد؛ آیندهنگری کانی دایکن برای برقراری ارتباط بهتر، مسیری میانبر برای زندگی هر شخصی محسوب میشود.
کانی دیکن (Connie Dieken) در کتاب صحبت حرفهای (Talk less say more) به صورت خلاصه اما مفید و اساسی مطالبی جهت برقراری ارتباط تاثیرگذار با دیگران برای شما خوانندگان محترم گردآوری کرده است؛ در ادامهی کتاب حاضر، شما چگونگی به کارگیری عادات گفته شده را میآموزید و طرز برخورد و برقراری ارتباط با افراد بیصبر، یا بیاخلاق را فرا میگیرید؛ پس از به کارگیری توصیههای گفته شده، بازخوردی که از رفتار دیگر افراد با خودتان دریافت کردهاید را به وضوح مشاهده میکنید. از نتایج آن میتوانید به درک سریعتر صحبتهای شما، توجه بیشتر به شما، و همینطور سهولت رفتار شما با آنها اشاره کنید.
سرعت پیشرفت تکنولوژی و همهگیر شدن آن در ایران و جهان، امروز آنچنان برقآسا شده است که برخی مشاغل و صنایع، روزبهروز در ورطهی نابودی بیشتر قرار میگیرند و در عوض به تدریج برخی صنایع و مهارتهای جدید پا به عرصهی وجود میگذارند و خواهان فراوان پیدا میکنند، در حالی که قبلاً حتی اسمی هم از آنها نبود.
از طرف دیگر تکنولوژی تفکر و روانشناسی موفقیت فردی نیز هر روزه ابعاد جدیدی پیدا میکند و دیگر نمیتوان با افکار قدیمی در دنیای اینترنتی و مجازی گونهی امروز به موفقیت کاری یا مالی یا خانوادگی دست یافت.
این کتاب کاربردی و متناسب با فرهنگ و اقتصاد روز به زبان ساده و برای عموم مردم قصد دارد، راه رسیدن به موفقیت در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی را در کنار شیوههای راهاندازی و مدیریت کسب و کارهای موفق نهادینه کرده و فرهنگ جدیدی در کشور ایجاد کند. فرهنگ زندگی و کسب و کاری که از اساس، بر شیوهی درست و اصولی پایهگذاری شود و طوری نباشد که با هر بادی بلرزد یا با هر مدی و تحولی از جای کنده شود!
به امید روزی که هر انسانی بتواند ارزشهای واقعی خودش را بشناسد، متناسب با توانمندیها و استعدادش کار دلخواه خود را پیدا کند یا کار مورد علاقهی خودش را بسازد و از یک زندگی آرام و لذتبخش بهرهمند گردد.
برخی نظرات دربارهی کتاب صحبت حرفهای:
– کانی دایکن یک رابط، و پدیدهی واقعی به شمار میرود و قابلیت برقراری ارتباطات ما را به سهولت ارتقا میدهد. کتاب «صحبت حرفهای» باید توسط تمام مدیران فعلی، و رهبران آینده مورد مطالعه قرار بگیرد، چرا که این کتاب میتواند مسیر شما را در دریافت پاسخ مردم، قدرت خلاصهگویی، و واضحسازی پیام شما به مخاطب را به مسیری بهتر تغییر دهد. (Robert Johnson)
– کتاب «صحبت حرفهای»، پاسخی برای تبدیل شدن به رابطی موثر به شمار میرود؛ اصولی که کنی در این کتاب به کار برده است، به بهبود تعاملات شخصی و تجاری تمام افراد تسریع میبخشد. (Terry Baer)
– از کانی به دلیل شرح چگونگی تعاملات تخصصی تشکر می کنم، او تبدیل افراد را به رابطی خوب و عالی به سهولت امکانپذیر میسازد. سه توصیهی اصلی او مبنی بر تجربیات واقعی، و اثبات قدرت برقراری ارتباطی قوی پایهریزی شده است. (David Lingofler)
– سه استراتژی کانی دایکن راهنمای هوشمند، و کاربردی برای تمام رهبران و کسانی که به فکر ساخت بذری با کارآیی و کیفیت بالا هستند محسوب میشود. این کتاب، کتابی با اهمیت بالا، و قدرتمند است که چگونگی مدیریت ارتباطات را در قرن 21 به زبانی ساده بیان میکند. (Tom Svidarsky)
در بخشی از متن کتاب صحبت حرفهای میخوانیم:
تصور کنید شما در جمع خاصی، ایدههای خود را با دیگر افراد به اشتراک میگذارید، اما هیچ یک از افراد حاضر، به شما توجه و علاقهای نشان نمیدهد؛ این موضوع برایتان آشنا به نظر میآید؟
با یک نگاه کلی و سریع، میتوانید رخ دادن این موقعیت را تصدیق و تایید کنید؛ در این موقعیت، برخی افراد با پنهان کردن گوشی خود زیر میز، مشغول کار با آن هستند و به شما توجهی ندارند، برخی به بهانهی تماس تلفنی، شما را ترک میکنند، اما هنوز هم افرادی که شما را نادیده نمیگیرند و شروع به صحبت با شما میکنند هم وجود دارد.
این اتفاقی است که برای دیوید، یکی از رهبران یکی از شرکتهای در حال توسعه رخ داد؛ این موضوع، در تمام مکالمههای او پیش میآمد و موجب ناراحتی او میشد، دیوید به ایراداتی که به این موضوع وارد میشد، فکر کرد. او خودش را برای لحظات بزرگ و حساسی که با هزاران سختی به آن رسیده بود آماده میکرد؛ زمانی که او در مقابل صدها شنونده ایستاد تا متن سخنرانی خود را به سرانجام برساند، از همان ابتدای سخنرانی، یعنی از سلام و احوالپرسی، تمام توجه شنوندگان را از دست داد. امروزه دیوید یکی از مشهورترین افراد حرفهای در کسبوکار مخصوص خودش است، که موفق به جبران تمام کمبودها و کاستیهای خود شده است. قبل از این ماجرا، او موفق به جلب توجه و حواس شنوندگان نشد و نتوانست مدیریت خوبی روی توجه آنها داشته باشد؛ در نتیجه، شانس صحبت دربارهی موضوع دیگر و یا متقاعدسازی آنها را نداشت.
با تماس تلفنی، و یا ایمیلی که شما آن را روزها بیپاسخ گذاشتهاید، شانس برقراری ارتباط موثر را از خود گرفتهاید. در ادامهی این فصل، شما راههای مقابله با بیتوجهیهایی که در این دنیا وجود دارد، راههای دستیابی به اعماق قلب و ذهن انسانها، و همینطور جلب توجه و حواس آنها را فرا خواهید گرفت.
فهرست مطالب کتاب
مقدمهی ناشر
تحسینها از کتاب
مقدمه: ارتباط، انتقال، متقاعدسازی
امروزه بیشتر از هر زمانی، کمتر گفتن و بهتر گفتن اهمیت دارد
از نرسیدن به مقصود نهاییتان خسته شدهاید؟
عادت اول: ارتباط، مدیریت توجه
10 نشانهای که به شما میگوید مهارت برقراری ارتباط شما ضعیف است
آیا رابط ضعیفی هستید؟ آیا این کارها را انجام میدهید؟
فصل یک: چرا ارتباط؟ مدیریت جلب توجه
جلب توجه کنید، وگرنه نادیده گرفته میشوید
به این کار عادت کنید
امروز خلق کنید
بزرگترین اشتباهات لپی: صحبت بیهدف
فصل دو: در لحظهی آنها حضور داشته باشید
به طور کامل روی نیازهای مخاطب تمرکز کنید
تاکتیک اول: همین الان، همینجا حضور داشته باش
تاکتیک دوم: به قصد و نیت مخاطب پی ببرید
تاکتیک سوم: دوری از وضعیت قرمز
در ارتباط با افراد سختگیر نیز در لحظه بمانید
فصل سه: سرعت؛ اولین کار را سریع انجام بده
چیزی که مربوط به شنونده است را سریع شناسایی کنید
راهحلی برای مهملبافی
چهگونه فرانتلودینگ را بهصورت پیام ابلاغ کنیم
فرانتلودینگ، تاکتیک اول: به ایدههای بزرگ توجه کنید
فرانتلودینگ، تاکتیک دوم: انتخاب PMOC افراد
PMOC، بهعنوان روشی برای برقراری ارتباط
فرانتلود، تاکتیک سوم: خنثیسازی حالت تدافعی
فصل چهار: بیریایی و خلوص واقعی
برای غرش آماده شوید
انتخاب سطح درستی از رکگویی، سختترین کار ارتباط است
چگونگی استفاده از صراحت و بیریایی واقعی
داشتن خلوصی هوشمندانه به بهبود کارایی و همکاری بهتر کمک میکند
خلوص و بیریایی، تاکتیک اول: تضعیف روحیه نکنید
خلوص و بیریایی، تاکتیک دوم: لاپوشانی نکنید!
خلوص و بیریایی، تاکتیک سوم: ساخت فرهنگ خالصانه
چگونه انتقادات را بپذیریم؟
مرور و عمل به برنامهی ایجاد ارتباط
مدیریت توجه را به انجام برسانید
روش اول: در لحظه حضور داشته باشید
چه چیزی را میتوانم بهبود ببخشم؟
روش دوم: فرانتلود
روش سوم: خلوص و بیریایی واقعی
رویکرد کنونی من
قدم بعدی
عادت دوم: بیان کردن، مدیریت اطلاعات
10 نشانهای که بیان میکند شما عمل انتقال اطلاعات را بهخوبی انجام نمیدهید
فصل پنج: چرا انتقال؟ مدیریت اطلاعات
وارد جزئیات زیادی از اطلاعات نشوید و سعی در شفافسازی مطلب داشته باشید
دلیل پیچیدگی ایجاد شده در ارتباط، بمباران اطلاعات است!
بزرگترین اشتباه لپی: پردهبرداری از اطلاعات
انتقالکننده هستید یا عامل سردرگمی؟
فصل شش: برتری چشمها نسبت به گوشها
از حس اقتدار استفاده نمایید
میانبری برای شفافیت
ایجاد آشفتگی نکنید
چرا برتری چشمها بر گوشها؟
برتری چشمها بر گوشها، تاکتیک اول: نمایش تغییرات
تغییرات به اثبات نتیجهی نهایی کمک میکند
برتری چشمها بر گوشها، تکنیک دوم: دربارهی پاورپوینت دوباره فکر کنید
اعتبار خود را زیرسوال نبرید:
برتری چشمها بر گوشها، تکنیک سوم: از لینک و رسانههای اجتماعی استفاده نمایید
کلید موفقیت در استفادهی جلوههای بصری در رسانههای اجتماعی چیست؟
فصل هفت: سهگانه صحبت کنید
از روشهای سهگانه استفاده کنید
قدرتمندترین عدد جهان
روس سهگانه، تکنیک اول: سه گزینه را درنظر بگیرید
روش سهگانه، تاکتیک دوم: عمیق فکر کنید
روش سهگانه، تاکتیک سوم: گزینهی مدنظرتان را جزء گزینهی اول بگنجانید
فصل هشت: داستان تعریف کنید
با استفاده از داستان، آگاهی بدهید
داستانسرایی هوشمندانه بیشتر از اعداد، روی زندگی تاثیر میگذارند
داستانسرایی، تکنیک اول: داستانهای موفقیت و انگیزشی را نقل کنید
داستانسرایی، تکنیک دوم: تفکری واضح و ساده داشته باشید
داستانسرایی، تکنیک سوم: ارائهی داستان به طرز برنامهریزی شده اما اتفاقی!
کنترل بخشها: پیامهای خود را مدیریت کنید تا دیگران را به اشتباه نیندازید
مرور و عمل به برنامهی انتقال
از کنترل بخشها بهمنظور مدیریت اطلاعات بهرهگیری کنید
روش اول: برتری چشمها برگوشها
روش دوم: بهطور سهگانه صحبت کنید
روش سوم: داستانسرایی کنید
روش کنونی من
قدم بعدی
عادت سوم: متقاعدسازی، مدیریت عملکرد
10 نشانه که نشان میدهد از متقاعدسازی ضعیفی برخوردار هستید
فصل نه: چرا متقاعدسازی؟ مدیریت عملکرد
دیگران را به عمل بدون تاخیر مجاب کنید
ساخت تعهد و نه شکایت!
چهچیزی شما را عقب نگاه میدارد؟
فصل ده: صدای قاطع؛ گزافهگویی نکنید
ضعیف و ناتوان بهنظر برسید، تا بهزودی به یکی از آنها تبدیل شوید
قاطع باشید، تکنیک اول: از واگذاری و طفرهروی اجتناب کنید
استفادهی زیاد از روش واگذاری، کمی آبکی بهنظر میرسد!
قاطع باشید، تکنیک دوم: در جلسات، همکاری داشته باشید
قاطع باشید، تکنیک سوم: هنگام بیان عقاید خود، صداقت داشته باشید
فصل یازده: انتقال تفکرات
شکایت نکنید، تعهد دهید
مالکیت را به آنها اعطا کنید و اجازه دهید خودشان انجام دهند
انتقال، تکنیک اول: از جفتسازی استفاده کنید
انتقال، تکنیک دوم: دلایل خود را آشکار کنید
انتقال، تکنیک سوم: جریان رخ میدهد
فصل دوازده: انرژی خود را تنظیم کنید
جاذب باشید نه دافع!
مردم شما را مانند سیگنالی دریافت میکنند
انرژی، محبوبیت بههمراه دارد!
آیا شما هم «چراغ قرمز» هستید؟
تاثیرگذاری روی مردم
انرژی، تکنیک اول: صدای شما
تصوری که از صدای خود داشتهاید، اشتباه بود!
انرژی، تکنیک دوم: چهرهی شما
انرژی، تکنیک سوم: بدن شما
مرور و عمل به روش متقاعدسازی
از تعهدات خود برای مدیریت عملکرد خود استفاده کنید
روش اول: قاطع بهنظر برسید
روش دوم: انتقال تفکرات
روش سوم: انرژی خود را تنظیم کنید
رویکرد فعلی من
تمام عادات در کنار هم
برقراری ارتباط، انتقال، متقاعدسازی
3 عادت ساده اما عمیق
دربارهی نویسنده
مشخصات کتاب
نام کتاب | کتاب صحبت حرفهای |
نویسنده | کانی دیکن |
مترجم | نادیا مرادی، خلیل رضوی |
ناشر چاپی | انتشارات کهکشان دانش |
تعداد صفحات | 126 |
زبان | فارسی |
شابک | 978-600-6524-45-0 |